Femeile vaccinate cu Pfizer trebuie să ştie asta. Nouă reacţie adversă


Femeile vaccinate cu Pfizer trebuie să ştie asta. Un specialist în domeniul reproducerii umane de la Imperial College London susţine că dereglările ciclului menstrual după vaccinarea anti-coronavirus au o legătură cu administrarea serului.

Femeile vaccinate cu Pfizer trebuie să ştie asta. Reacţia adversă care apare după vaccinare

Deşi pe prospectul vaccinului de la Pfizer nu apare că acesta poate cauza dereglări ale ciclului menstrual, Victoria Male consideră că această reacţie semnalată de mai  multe femei după administrarea serului ar trebui investigată.

Citeşte şi STUDIU VACCIN CORONAVIRUS: A treia doză de la Pfizer oferă de zece ori mai multă protecţie

Potrivit specialistului în domeniul reproducerii umane de la Imperial College London, schimbările intervenite în ciclul menstrual sau apariţia de hemoragii vaginale după vaccinarea anti-COVID-19 sunt de „scurtă durată” şi majoritatea femeilor au precizat că au revenit la normalitate la următorul ciclu, potrivit capital. 

De asemenea, specialistul precizează că „nu există dovezi” că vaccinarea ar afecta negativ fertilitatea.

Male spune că peste 30.000 de cazuri privind tulburări de menstruaţie au fost semnalate până la 2 septembrie Agenţiei de reglementare a medicamentelor şi produselor medicale din Marea Britanie (MHRA). Potrivit MHRA, datele „nu susţin o legătură” între schimbările intervenite în ciclul menstrual şi vaccinarea anti-COVID-19, având în vedere că numărul cazurilor semnalate este relativ scăzut. Totuşi, Male a considerat că modul de culegere a datelor „îngreunează obţinerea de concluzii ferme”.

Potrivit experteri, tulburări menstruale au fost semnalate atât după vaccinurile bazate pe ARN mesager cât şi pentru cele folosind adenovirus, fapt ce sugerează că „dacă există o conexiune, este mai degrabă rezultatul răspunsului imunitar la vaccinare, decât la componenta specifică a vaccinului”.

Ciclul menstrual ar putea fi afectat de răspunsul imunitar al organismului la vaccin, iar un studiu a demonstrat apariţia de tulburări menstruale la un sfert dintre femeile infectate cu SRAS-CoV-2. Experta britanică a ţinut să precizeze că majoritatea suspiciunilor legate de vaccinare în rândul femeilor tinere provin, „în mare măsură”, de la afirmaţiile false, potrivit cărora vaccinurile ar putea afecta o eventuală sarcină planifică pe viitor. Totuşi, a adăugat ea, faptul de a nu investiga „în profunzime” cazurile de tulburare menstruală intervenite după vaccinare ar alimenta şi mai mult aceste temeri.

Reamintim că Agenţia Europeană pentru Medicamente (EMA) a anunţat că analizează cazuri ale unui sindrom inflamator multisistemic produs după inocularea de vaccinuri anti-COVID-19, după ce un astfel de caz a fost raportat în urma vaccinării cu Pfizer/BioNTech.

Comitetul pentru siguranţă al EMA examinează şi cazuri de cheaguri de sânge semnalate în vene în urma vaccinării cu Johnson & Johnson, precizând că acest efect advers este diferit de un alt efect advers rar identificat anterior.

Citeşte şi Cât de eficient este, de fapt, vaccinul Pfizer. Anunţ de ultimă oră pentru vaccinaţi





Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2021 Stiri.Fun - WordPress Theme by WPEnjoy
%d bloggers like this: